Deadline - lifeline

Deadline var det ja! Jag har fått en kick idag av ordet deadline! Jag har egentligen aldrig gillat ordet eftersom jag förknippar det med tidspress och måsten! Här ska ingen komma och bestämma när jag ska vara klar med något. Det vill jag bestämma själv och göra lite som jag vill med tiden! Självklart gäller detta resonemang jag nu för i mitt privatliv. Har just konstaterat att på jobb och liknande sköter jag alltid mina åtaganden. Där funkar sånt perfekt. Förmodligen för att jag känner ett större ansvar mot andra än vad jag gör för mej själv! Mot mej själv kör jag mer "äh det löser sej",eller "det gör jag sen när jag får lust". Men det börjar nu straffa sej med ett sånt tankesätt.Det resulterar ofta i ett snabbt sista minuten arbete med saker och ting och då mår jag inte som bäst. Blir till sist stressad av att saker hänger över mej. Visst blir det gjort men sällan med någon marginal. Det kan gälla allt ifrån att plocka upp något skräp från golvet till att betala räkningar eller besikta bilen och sånt.Ha,ha eller att stänga skåpluckor! Jämt ska jag sega mej för att det är tråkigt och jag bara vill göra roliga saker. Nu ska jag alltså lösa detta problem med att sätta upp Deadlines för saker och ting. På ett rimligt sätt alltså, då blir det ju lättare att lyckas ju! Var ska jag börja då hm... med nåt kul såklart,nähej du! Struktur gäller,jag öppnar brevet från besikningen och kollar vilken tid de givit mej. Sen får jag kolla om sommardäcken funkar till Skodan i år med.Det var visst deadline på det idag enligt lagen! Block och papper och så skriva deadlines på viktiga saker som pengar,bilar hus, och annat smått och gott som rör mitt liv och leverne. No bohemian lifestyle när det gäller sånt! Men i övrigt så flummar jag vidare i cosmos i mina tankar och drömmer om nirvana! Förresten när man direktöversätter ordet deadline så blir det ju dödlinje! Det låter inte positivt. Får göra om det till lifeline,livslinje istället! Linjer man drar för sig själv när något ska vara klart för att må bättre i livet. Nu gillar jag konceptet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0