Trädgårdshandskar och Geriatrik!

Klädstreckslina,penslar,tändvätska,cykellås och en bra cykelpump det är del av de saker jag måste shoppa omgående upptäckte jag idag! Typiskt såna saker man glömmer bort som bara är tråkiga att köpa,å plåster också,jag lyckas få en massa småsår överallt för att jag skrapar mej när jag stökar runt i trädgården.Kanske det måste bli ett par handskar också för vem vill stoppa fingrarna i dom gamla som legat och skräpat i garaget,tänk om nån spindel byggt bo därinne! En gång såg jag faktiskt en stor baddarspindel krypa in i en sån handske och är inget trevligt minne!


Nu när jag går in på tredje pluggar veckan så har jag bestämt mej,jag speedar upp takten till heltid. Jag orkar inte vänta på att få göra provet om åtta veckor,det är bättre att göra det när kunskaperna är färska och sen vidareutveckla sig istället. Jag har också bestämt mej för min framtida inriktning, geriatrik, alltså läran om åldrandets sjukdomar. Det handlar mycket om att främja och förebygga! Jag har fattat att det handlar om att tänka utanför ramarna och kunna förstå människans enskilda situation! Vilken tur jag har som får träna på det tänket hela dagarna på jobbet. Här kommer mina erfarenheter av barn i behov av särskilt stöd väl till pass,jag märker att jag har med mej mycket av det synsättet in i det här jobbet med vuxna människor i svåra situationer. Dare to be different är något man kan ta med sej och vinna mark med i det här sammanhanget!

 Wanted!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0