Blombög!

Få se nu,har jag något kvar att göra av det jag hade tänkt hinna ikväll? Tvättat och hängt kläder har jag gjort, än en gång måste jag få skryta över min fantastiska tvättmaskin,med en maskin som centrifugerar i 1400 varv så är tvätten nästan torr när den kommer ut,helt underbart! Målat krukorna har jag gjort.Använde högblank riktig lackfärg för att det ska hålla utomhus. Det blev så bra så,vad skulle det annars kunna bli när man håller på förresten? Nästa gång ska jag nog hålla till utomhus,det luktar inte bra om lackfärg inomhus så nu vädras det för fulla muggar! Krukorna själva står på altan för att torka så det får bli en bild senare. Fixat färdigt för kalaset i morgon har jag gjort. Nu är det ju den fantastiskt snälla pappan som står för maten och upplåter sitt hem till fest. Visst har Jenny en egen lägenhet men hon tycker det blir för trångt där. Då är det bättre hos farsan! Så på förmiddagen i morrn brakar vi iväg ut på landet för att starta festligheterna! Ja nu när klockan är nio på kvällen så kan jag börja känna mej lite ledig.Ska kanske ta och slänga ihop lite paltor till i morgon kväll också så blir det enklare i morgon.




 


Men va? Har människan tagit en bild på en sån där jävla pelargon igen ! Eller som Eddie brukar säga när han tröttnar på mej"tror du jag är nån jävla blombög va?" Han säger det med sån härlig betoning på ordet blombög så det låter så gulligt! Japp det har jag, fotat små söta blommor igen,å detta är bara en yttepytteliten blomma som tillsammans med en massa andra små blommor ska bilda en sån där klassisk pelargonklaseblomma. Så här är vi inne på riktigt smågrejer,ser ni den lilla handen in mitten på blomman som liksom sträcker sej mot en. Det är därifrån det kommer det som kallas flower power,!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0