Vilda banbrytande ideér

Filmjölk är det många som gillar det vet jag! Inte jag själv faktiskt eftersom hag undviker mjölkprodukter ganska rejält! Men det är inte mina vanor detta ska handla om utan en som levt i 96 år och gillar filmjölk! Ikväll skulle jag hjälpa damen i fråga att fixa nåt att äta till kvällen! Hon visste inte riktigt vad hon var sugen på så jag sa: Jag tittar vad som finns i ditt kylskåp och sen kan du se om du blir sugen på något av det som finns där! jag hittade risgrynsgröt,kräm,korv och en del annat smått och gott. Sen hittade jag en oöppnad liter filmjölk. Jag sa: Vore det inte gott med en tallrik filmjölk då? Och en smörgås. Damen tittade frågande på mej och sa.....men....kan man äta filmjölk på kvällen då? Jag har alltid bara ätit det på morgonen. Ja vanor har en förmåga att sätta sej! Jag lovade damen att det är många som äter fil på kvällen när de vill ha något lite lättare bara. Jaa... jag kanske ska prova då! Vi snitsade till det hela med lite socker och hallonsylt uppepå. Alltihopa gick åt och nu kanske en ny vana har skapats i Enköping ikväll. Vi får se!


Damens filmjölk var inte laktosfri men det är ett bättre alternativ för alla människor! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0