Vuxenstudier

Vilken omväxling. Det är därför det passar mej så bra med distansstudier. Jag kan hoppa runt och göra lite vad jag vill medan jag pluggar. För mig funkar det bäst att lyssna på kroppen och sticka emellan med nått annat en kort stund. Jag är övertygad om att det är då inlärningen sker,först stoppar man in kunskapen medan man sitter där framför datorn eller boken. Sedan surrar informationene runt där i hjärnan tills man kopplar bort den och gör något annat. Då får all fakta man tryckte in en chans att krypa in i sitt lilla fack i huvudet och fastna där! Jag pratade med några av mina klasskamrater idag,som precis som jag studerar på äldre dar. Vi var verkligen överrens om att det är mycket mycket svårare att få saker att fastna nu mot när man var yngre. Men tur är att man har lärt sig sina studietekniker. Gillar ju verkligen att plugga och prestera på det här sättet. Ja att avverka studieuppgifter skriftligt är inget problem alls,men som sagt kunskapen ska fastna också! Ja om tänker du plugga på äldre dar så rekomenderar jag dej att sätta igång,så fort du bara kan. Det blir inte lättare med åren,men förhoppningsvis har man en branschvana och en livserfarenhet som skjutsar på en! Sen är det bara att plocka fram sin starka vilja och sätta sig i skolbänken och äga. Nu har jag skickat in fyra av fem arbeten i medicinskgrundkurs. Tre är rättade och godkända. Den fjärde skickade jag nyss och ska inte börja på den femte ikväll utan bara låta det andra sjunka in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0