Det går bra gör det!

Detta inlägg tänkte jag börja med att tacka fruarna I & I på jobbet där jag var idag. Den ena för att jag fick möjligheten att komma igång med mitt arbete lite tidigare än beräknat, och den andra fru I för att du fick mej att inse objektet jag skulle använda i det första arbetet. Så när jag kom hem så slog jag mej ner med papper och penna på altan och det bara rann ur pennan. Fick hejda mej lite med att åka och handla. Två matlådor har blivit till sen dess. Wokade djupfrysta thailändska grönsaker och så i med ett paket färdiga gröna linser för proteinets skull! Som krydda använde jag spiskummin,koriander,gurkmeja,chilipeppar och inget annat. Efter det så lade jag in lite mer Västeråsgurka. Gjorde ett experiment med att skiva tre gurkor,hälla över 1/2 litet paket dill,strö över flingor av torkad chili och pressa i en vitlöksklyfta. Lagen blev till av 7 dl vatten och 1/2 dl grovsalt,den kokade jag upp bara för att saltet skulle smälta snabbare. Lät den svalna och hällde sen över så mycket att gurkorna täcktes.





Vem vet var dessa experiment skall sluta! Nästa omgång ska få en helt annan smak hade jag tänkt. Saltlakrits kanske eller mer seriöst så funderar jag på att använda curry och limeblad! Vad tror ni om det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0