Inför hösten!

Nu har jag flyttat runt på saker och ting från rum till rum och in och ut från altan. Tagit in de fina plasturnorna från grindstolparna och räddat lite blommor från att dränkas i regnat. Det är ingen idé att sätta ut dem igen,de orkar liksom inte komma tillbaka med någon särskild växtkraft. Det ser så ledsamt ut med trötta växter i krukorna vid entrén. Jag får ta mej för att göra ett höstarrangemang där i stället. Det kanske skulle passa alldeles utmärkt att åka och köpa lite material för det på förmiddagen i morgon. Sedan framåt eftermiddagen kommer en riddare och hjälper mej med en av bilarna. Mycket bussigt gjort. Jag får väl se till att ordna något gott att bjuda på tills dess. Mera funderingar jag har just nu är att hitta någon bra möbel till en hörna som jag behöver fixa till i vardagsrummet. Det ser verkligen inget vidare ut där nu men det blir ju ett av höstens projekt att fixa det. Jag fortsätter nog en liten stund till med att stöka runt eftersom jag inte behöver jobba i morgon heller,det är lyx det!



Nyss var det vår och då gjorde jag detta arrangemang till min entré,nu är det bara några ledsna stackars växter kvar i krukan,jag ska nog slänga dom och använda den krukan till en höstprydnad istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0