Kommunikation

Tänk vad jag tycker det är kul att skriva och formulera mej! Framför allt lägger jag energi på det när jag skriver mina analyser och arbeten i utbildningen. Just nu heter kursen jag jobbar med
kommunikation. De tär ett mycket intressant ämne. De flesta människor talar bara om hur de upplever sig själva när de kommunicerar. Jag är si och så,jag är rak och tydlig,bla ,bla bla. Det är ett omdöme man ofta ger sig själv men det är ju ganska enkelspårigt. Det är ännu mer intressant hur en kommunikation man deltar i utvecklas efter man har varit där och varit så rak och tydlig so man trodde man var. Det är ju inte intressant vad ens närmsta vänner tycker om hur man är på det planet,för då känner man ju varandra väl och läser in saker för korrekt förståelse. Eller att ta sig tid och analysera en kommunikation mellan några andra parter utan att försöka lägga in egna åsigker eller värderingar. Bara försöka förstå vad som egentligen händerframför ens ögon och sedan se effekten av hur de som samtalade förstod varandra! Nej nu brer jag ut mej för mycket här,det kan jag ju göra i de tre olika uppgifterna jag ska beta av nu under några dagar! Hur jag själv är i kommunikationer vill jag låta mottagaren avgöra,och det är ju förmodligen väldigt många olika omdömen jag skulle få,förmodligen innehåller jag som alla andra hela spektrat från totalt omöjlig att förstå till alldeles glasklar och tydlig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0