Onda och goda sidan!

Å så var vi då där igen! Nu börjar kampen mellan känslan och förnuftet. Förnuftet som alltid ska veta bäst sitter där på axeln och säger.....men gå och lägg dej kvinna,vill du ha svarta ringar under ögonen och se helt slut ut va? Känslan säger...Äh skit i den det är så skönt att sitta och slöa vid datorn,du kan väl inte sova nu,lite fritid måste du väl ha,det är du värd! Förnuftet svarar,ja men du vill ju vara på topp på jobbet i morgon och ha koll och göra saker rätt och riktigt,du vet vad viktigt det är för dej, då måste du ju sova också! Ha, hör på  den säger känslan du ska alltid  vara så klok och förståndig,nej sitt du,sova kan du göra när du blir gammal! Lev livet och gör som du vill! Oj oj så där håller det på! Hur ska jag veta vem jag ska lyssna på ,man sitter ju mitt emellan, och båda sliter och drar i en! Då gör vi på det svenska sättet,vi gör det lagom,kompromissar lite så båda blir nöjda,jag sitter uppe en liten stund till och sen går jag och lägger mej,jag har ju faktiskt sovit eftermiddag idag! I morgon jobbar jag delad tur så jag blir ledig några få timmar mitt på dan! Nyss bokade jag en lunchdate med en trevlig herre,så det kan ju vara bra att vara vaken då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0