Relaxtime!

Fixat och klart med jobb för idag då! Vissa dagar och kvällar så känns det bra att man varit med ett tag och har närvaro nog att veta hur man ska reagera i vissa svåra situationer. En anna sak som måste finnas i det här yrket som kan vara svårt i början,är att man inte tar arbetet med sig hem när man slutar. För riktigt länge sen, i början när jag jobbade med människor (det har jag ju gjort hela livet) Så upplevde jag det som mycket svårt. På den tiden handlade det om barn och ungdomar med svårigheter. Jag kommer ihåg hur jag låg där på kvällen och funderade över hur de små liven hade det just då i sin sociala misär! Nu har jag hittat mina sätt att hantera de hela på så det känns bra! Och nu har jag ju klivit uppåt i åldrarna också,men det betyder ju inte att det kan vara riktigt synd om dem också! Så kan det vara! Nu ni så blir det lite relax och sen sängen för det är väl ingen som tror att jag är ledig i morgon heller! Nej då,på 't igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0