Sågat!

Oj vad det har hänt mycket här idag! När jag varit iväg och skaffat blommor på blomsterlandet och massa krukor på loppis så brakade det igång. På med de blommiga gummistövlarna och ut på framsidan och röjde. Jag håller ju på att skyffla av några lager jord för att kunna lägga fiberduk och så småningom sand och stenbeläggning där. Jag rensade framför staketet mot gatan så det blev jättesnyggt och rent. Körde jord och lade på hög till vårens projekt. Blev svettig och trött i ryggen. Tänkte vila mej med lite lättare jobb. Jag skulle bara klippa bort några grenar som hängde ivägen när jag parkerade cykeln vid det där fula trädet vid lyktstolpen på framsidan. Jag klippte och klippte. Det blev så ljust och fint på gården! Äh,jag hämtar sågen och gör det tänkte jag. Sågar ner skiten som jag alltid velat fast nån "annan" tyckte det skulle få stå kvar förut. Vilken härlig känsla! Nu är det borta och jag blev supernöjd. Strax när jag var klar med det kom min vän och vi satte igång med bilskruvandet. Allt gick bra men felet är fortfarande kvar. Vad nu det betyder vet bara jag! Problemlösning pågar! Vi fick i alla fall i oss lite mat och en stund för vårt vanliga trevliga prat. Dagen har verkligen gått fort och jag har haft det bra! visserligen hann jag inte göra iordning höstblommorna men det är ju en dag i morgon också. Poff sa det bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0