Är i skrivartagen!

Igår fick jag min kurs i pedagogiskt ledarskap.Ett ämne jag högg in på direkt utan tvekan. Första delen av uppgift ett handlade om hur man kan definiera ordet ledarskap, nu är jag inne på olika ledarstilar. Vilka roliga sidor jag hittar på, massor av tips för ledare hur de kan möta alla olika typer av knasiga anställda och medarbetare. Men en viktig sanning är att ledare finns överallt i alla sammanhang, men det är lätt att man fokuserar på chefer och överordnade. Både du och jag har säkert många gånger idag varit ledare på något vis för någon annan!



Får en sån här snubbe vare sig han leder en familj,förening eller arbetsplats glada kreativa människor runt sej? Nej såklart säger nog de flesta,men har ni tänkt på att det ofta går till såhär men på ett lite subtilare sätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0