Där fick jag!

Hade någon frågat mej hade jag sagt att jag nog var säker på att det var Warren Haynes som skrivit låten Sad and deep as you! Den har jag ju på min egen hårddisk å jag brukar lyssna på den därifrån. Men av en händelse så sökte jag den på tuben nyss och upptäckte att Traffic hade en låt med samma tiltel. Nämen vad nu, kan det vara deras låt,då var de ju i så fall först,då är det originalet?






Googlade lite snabbt och upptäckte att man på olika sidor påstår olika saker,Steve Winwood har skrivit den sägs det på ett ställe Dave Mason på ett annat. Ska kolla det närmare sen. Båda grabbarna var ju medlemmar i Traffic i vilket fall.


 


Här är min favvo version med Gov't mule och Warren Haynes! Låten tillägnar jag alla starka människor jag mött som inte förstått att använda sin underbara styrka på annat sätt än att sänka sig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0