Halkvarning!

Jag brukar parkera min bil utanför coop här i Enköping när jag jobbar. Där finns numera också coopbygg. Jag har sett en rolig skylt utanför entrén där. Det står att de säljer halksand billigt.Varje gång jag passerar den har jag tänkt att det behöver inte bli halare ute nu,folk trillar ju hit och dit ändå och skadar eller bryter sej.Så nån sån sand vill vi inte ha! Jag förstår ju att de egentligen menar någon sorts sand som ska skydda extra ifrån att man ska halka. Tog och slog upp ordet halksand på nätet,ja det var ju som jag tänkte. En behandlad sand som ska se till att man inte halkar. En sand somm innehåller massa skit som ställer till det för dem som ska sopa upp den på våren eftersom den innehåller ohälsosamma grejer! I alla fall,det roliga var när jag såg bilden på säcken,som sanden säljs i,då blev det hela ännu mer förvirrat för man ser ju tydligt på bilden resultatet man får om man häller ut halksanden på marken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0