Kvällens sista!

Har surfat runt lite på olika hälsosidor på nätet som jag gör ibland. Det är så lätt att fastna där i alla möjliga roliga och intressanta artiklar! Jag hittar hur många uppslag till bloggen som helst! På en sida handlade det om affirmationer, som jag gillar som pepping metod! Det var väldigt längesen jag kom i kontakt med företeelsen och använder den faktiskt en hel del! Mellan alla stycken fanns små kloka ord,som det här t ex: Sänd goda tankar till dina celler och medmänniskor! Här kommer en bra förklaring på vad en affirmation är:

Följande gäller för affirmationer De är formulerade meningar som du läser högt eller tyst för dig själv De ska upprepas regelbundet De ska vara formulerade i nutid De ska utrycka något som om det redan har skett, innehålla ord som: är, kan, vill, gör, känner… De ska vara positiva De sker en omprogrammering Du ska ha vilja och tilltro till förändring De ska inte innehålla negativ laddade ord som: inte, aldrig, måste, bör…

 Exempel på positiva affirmationer Jag är glad och nöjd med mig själv Jag känner mig vacker och stark Jag är frisk Jag klarar det jag företar mig Mitt självförtroende blir bättre och bättre för varje dag Jag trivs med mina vänner Jag kommer i tid Jag har ett bra och utvecklande arbete Jag gillar utmaningar och utvecklas av dem Jag vill ge mer kärlek Min familj har det bra Jag tycker om min sambo som han/hon är Jag tycker om alla som de är Jag behåller mitt lugn i pressade situationer Jag äter nyttig och god mat Jag känner mig smal


Visst är dom bra!Här är länken till sidan om du vill läsa mer
http://www.halsosidorna.se/Affirmationer.htm

Tänkte på låten med Anastsia som jag lade upp tidigare,den består ju mycket av affirmationer. Men det finns en sak som jag funderar över,det är när hon säger: you try to steel my shine. Jag tänker tvärtom om saken, jag tycker man ska dela med sig och sprida sitt shine istället. För jag är säker på att alla människor,jag menar verkligen alla, har massor av gott soulshine att dela med sig av. När man skaffat sej förmågan att se det ,då öppnar sej en ny värld,och jag älskar den världen! Jatg vet att jag idag t ex på jobbet har gett en massa shine ,men jag kan lova att jag fick dubbelt tillbaka och det i sin tur ger styrka!
På den mer privata delen så finns det gott om människor som jag byter shine med. Det gäller ju både vänner,familjen och kärleken!

Godnatt nu alla läsare,önskar vi kunde ha en stor soulshine fest tillsammans allihop!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0