Halluuuu!

Hej alla,har ni märkt vilket vackert soulshine vi har idag! Min morgon har hittils varit mycket innehållsrik och kommer t om att ha betydelse för mina framtida livsplaner. Först har jag träffat en stark och klok kvinna som alltid lyckas ge mej kraft fast jag inte riktigt vet hur det går till när det sker. Vid gott mod och ett stärkande papper i väskan så for jag vidare till nästa positiva kvinna. I samma rum som för ett år sen spelades händelser upp som exakt påminde om dem som skedde där då. Nu idag har jag lyckats ta mej igenom många tuffa situationer sen dess och dessutom med all erfarenhet från det intensiva arbetsåret, så är jag förmodligen mycket mer beredd och förberedd på att lägga energi på rätt saker nu. Dessutom är det ju mycket varmare och skönare känslor som finns i mitt hjärta nu och det stärker istället för att bara sno all min energi. Nu ska jag bara ägna kraften åt alla mina positiva förebilder som jag har runt mej. Som tur är är det ju en brokig skara människor med massor av olika typer av erfarenheter som jag räknar som mina närmaste och som jag gärna släpper nära och känner förtroende för. Det är inte alltid en relation till någon behöver ha en historia långt tillbaka i tiden för att vara bra, det är just kombinationen av det gamla och trygga och det nya, oskrivna som ger utveckling. Och så har jag bestämt mej för att ta ännu mer avstånd från alla gnällspikar som bara tycker att endast de sitter inne med sanningen om allt. Show some soulshine istället för att yla om allt från melodifestivalen till för mycket snö! Livet går inte på en spikrak räls,det är både vingligt och krokigt och man får prova att göra många tuffa lärdomar innan man kan känna sej något sånär tillfreds. Jag vet idag vad jag har att jobba med hos mej själv och jag vet idag mina styrkor. Snart skall det öka på styrkekontot och minska på det andra för egentligen är det bara att göra det som fattas! Utveckling är så skönt,att bara stå stilla och sträva efter att allt ska vara som det alltid har varit är inte min melodi! Kanske det är dags att göra som Morticia i Familjen Adams,klipp av rosen och njut av det vackra i stjälken!


























Härligt gäng å sköna förebilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0