Svejsan!

Å hejsan alla! Färdigjobbat på jobbet för idag! Nu blir det ett pass härhemma inann jag slår mej ner framför datorn och jobbar vidare med mitt bildmaterial i photoshop. En rolig grej på jobbet idag är att det verkar bli fler av tjejerna som hänger på på utbildningen till undersköterska! Det kan ju bli riktigt kul! För ännu har jag inte träffat nån jobbarkompis som inte är positiv i sin inställning och inte rädda för hårt arbete. Ett sånt arbete som vi har kräver en viss typ av människa,det är några viktiga egenskaper man bör besitta om man ska jobba med människor som lever i tuffa situationer och som behöver mycket hjälp för att klara sin vardag. Förmodligen besitter man väl dom då eftersom mitt schema är mer än fullt varje månad. Idag blev jag erbjuden ett längre vik på ett av mina andra favvoställen. Då jobbar man inomhus hela dagarna och slipper kyla och snö. Men den här vintern har verkligen gjort mej gott, snacka om att man blir härdad och van med den verklighet som finns runt en. Å snart är det ju en löneförmån att få sitta på en cykel eller promenera runt i staden på solig arbetstid! Ödmjukhet, socialkompetens och en attans massa soulshine är det första man behöver för att bli en i gänget på en sån arbetsplats som min. Själklart ser sen våra överodnade till att även vi som ännu inte är färdiga undersköterskor erhåller full kompetens till att utföra det vi gör under dagarna,har man jobbat med människor i hela sitt liv så har man mycket gratis! Därför vill jag tacka alla mina lärjeungar som jag mött på livets stig,och hoppas du som skulle ut en sväng idag men förolyckades har det bra nu. Jag tänker i alla fall på dej, och hoppas vi snart får ses igen så jag får fortsätta lyssna på din livsberättelse.



Kanske den här bilden ska få sej en omgång idag! Vem vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0