God solmorgon!

Hej å hå ,en ny tag står på tur! Lite annorlunda arbetstider idag. Startar upp 8.15 och kör sen till 12.30 På det en paus på en och en halv timme,och sedan ett nytt pass mellan 14.00 och 22.00. Vi får se vad man ska göra för kul på alla lediga lunchtimmar,kanske blir det en vända fram och tillbaka till Västerås. Ja fullt upp ska människan ha,då mår man bäst.Jag kan absolut förstå alla som av olika anledningar inte kan jobba. Det måste vara ett elände att inte få det sociala utbytet med andra människor. Vänner och bekanta är en sak,de väljer man ju själv. Men det är riktigt nyttigt att vara i sammanhang med människor man kanske inte annars skulle ha valt. Det ger nya insikter och vinklingar på saker som man kanske annars inte kommit i kontakt med.  Lika illa som att äta för ensidig kost,man behöver fler smaker och kryddor här i livet. I mitt arbetsliv träffar jag verkligen mycket människor,skulle jag börja räkna så blir jag nog själv förvånad över hur många det egentligen är. Å så som grädden på moset har man sina egenhändigt valda vänner,det är för härligt att vara människa. För att sen inte tala om kärleken,gott folk! Men om det skulle råka finnas en och annan som av någon anledning kanske inte beter sej schysst mot en så är det ju ingen fara, oftast är det ju bara avundsjuka och den andres svagheter som talar. Å sånt är ju lätt att förlåta. Nu pratade jag förstås inte om misshandel eller brott av något slag,sånt är inte reko. Nej nu hinner jag inte utveckla mej mer i detta intressanta ämne,men kom ihåg att vara en god medmänniska idag och sprida lite positivt shine omkring dej,allt annat är bara självdestruktivt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0