Blomsnack igen!

Det här är blomsterbönor. De är och tacksamma att odla. Som ett plus kan man ju förvälla och äta bönorna men jag tänkte odla dom för att de växer så snabbt så det hinner hända mycket under en sommar. Jag täkte att dom skulle få klättra i trådstommen som jag använde som julgran i julas. hittar inte bilden på den just nu men ni kan få se bilden på blomsterbönan i stället


Titta vad den är vacker, ska göra en beställning från Odla.nu där jag brukar beställa mina fröer.


Röd solhatt 'Dreamcoat'

Det här är solhatt! Den rosa varianten finns redan i trädgården. Nu ska den få sällskap av lite fler färger i sommar.
Atlasblomma 'Rembrandt'

Atlasblomma " Rembrandt" Den kommer att bli fin att fota!

Luktärt 'Twilight'

Klickade också köp på luktärten Twilight till i sommar!
Aster 'Matsumoto Red Striped'

Å så lite Astrar till sist!

Nu råkar jag ju redan ha beställt en del fröer som också ligger och väntar på att bli förkultiverade. Å så ska jag åka till handelsträdgården och köpa riktigt bra så jord och planteringsjord. I år blir det inget billigt skit från ICA till blommorna de ska få riktigt bra förutsättningar i år. Det gick ju bra förra året ändå man man kan alltid göra saker ännu bättre om man vill.
























Solrosorna från den egna odlingen förra sommaren blev föremål för mycket fotografering,den var helt underbart vackra och jag gladdes mycket åt dom.



Näe,nu vill jag nästan gråta när jag tänker på mur mysigt det var i trädgården i somras. snacka om en egen vrå där inget kan störa och endast de man tycker om får vara.



In the garden of delight får även ogräset plats,i alla fall om det blir bra på bild! Den här sommaren ska bli spännande,det blir nog stor skillnad på växtligheten nu när det blivit röjt i dungen så solen kan ta sej in lite mer. Det var ganska skuggit förut så nu blir det nog bättre! Å jag ska ligga på studsmattan med mitt kaffe och njuta precis som vanligt! Nu längtar jag så jag får gåshud på armarna! Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0