Nä hu vad tokigt det kan bli!

Fibertunnbröd 330g Gene

Caviar,räksallad och fibertunnbröd,det är just vad mina kvällsmackor består av,sitter och äter dom just nu! Tidigar på facebook funderade jag över vilken tid på natten det var okej att kalla en macka för en nattmacka?
När övergår en kvällsmacka till att vara en nattmacka? På jobbet var det någon som föreslog att en nattmacka är det om man äter den efter kl tio på kvällen för på jobbet slutar våra pass som senast den tiden och sen tar "natten"(nattpatrullen) över. Ja det kan ju vara logiskt kanske. Å kväll då? När börjar kvällen? Helt kaotiskt när man börjar tänka så! Eftermiddag det är det ju i alla fall efter att man ätit middag,det hörs ju på namnet. Middag det äter man ju vid typ fem tiden eller senare enligt vad många säger. Å då börjar ju eftermiddan efter det då i såfall,typ på det som jag trodde var kvällen.Allt som är före klockan fem på dagen måste ju då vara förmiddag,eller hur! Mitt på dagen,om man tänker på solens läge,ska ju vara kl tolv, då kallas det ju för lunch,å nu börjar allt bli riktigt rörigt. Vilken tid börjar och slutar morgonen,är det när man vaknar eller? Nu är klockan 22.00,då är det väl i alla fall kväll,å mitt i natten är ju 00.00. Då börjar alltså natten kl 23.00 om det är kväll kl 22.00 och det är mitt i natten kl 00.00. När slutar då natten? Ja det är ju inte så svårt att räkna ut om man redan vet när mitten på något är,lägg bara lika mycket på varje sida så blir det solklart... nä nu vet jag ingenting längre!
En macka kan ju bara få vara en macka,den behöver ju inte ha någon tidsangivelse,den smakar ju lika i alla fall! Gryningsmacka.... Ha ha, After work,är det när man går i pension! After eight vet jag i alla fall= gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0