Vad fint det blivit!

Utanför mitt hus finns en stort vackert skogsparti.En bit bort gränsar det mot en kyrkogård.( Nej jag tycker inte det är läskigt!)Det finns en liten promenadstig mellan där men det är ett mycket lugnt och stillsamt ställen. Så stillsamt att den lilla plätten mot mitt hus blev bortglömd. Kommunen sa när jag ringde och ville ha röjt där att det var kyrkans mark, medan kyrkan sa att den lilla skogsdungen ägdes av kommunen. Så höll det på ett tag tills det kom fram att båda ägde plätten. Den ena var lagfaren ägare och den andra var taxerad ägare. De sa att sånt kunde hända när kyrkans mark skulle övergå i kommunal ägo.I alla fall såg det förskräckligt ut där,snårigt och risigt och helt vildvuxet. Solen kom inte fram mellan alla höga träd heller! Det blev nåt möte med kommunens gubbar och massor med telefon samtal och sen hände inget mer på två år.I måndags när jag kom hem vid tio på kvällen från jobbet såg jag att det låg en del ris på en allmännning alldeles i närheten. Men jag såg inte varifrån det kom eftersom det var mörkt. Likadant var det när jag gick upp och kom hem nästa dag. Men igår hade högen växt och blivit så stor att jag misstänkte att något var på gång.Rundade huset och såg att hela skogsdungen blivit uppröjd och tillsnyggad. Några stora träd var nertagna också. Nu kommer tomten att bli betydligt ljusare och solen kommer att kunna ta sej in mycket bättre. Till alla som undrar hur det nu ska gå för ekorrarna att ta sej runt på sin gamla invanda väg så tror jag det kommer att gå bra! De har röjt med omtanke.Å kurres favvo träd utanför sovrumsfömstret är kvar. Det finns några extra goda frukter som han gillar där!

Titta vad fin han är bästa Kurre! Från våren 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0