Växtkraft!

Nu har jag under en lång stund gått omkring inne med en stövel på mej! Det beror på att jag limmat fast hela sulan som hade släppt på mina supervarma jobbarstövlar. Jag använde kontaktlim och tänkte att det blir bättre om det ligger lite tryck på! Så nu är jag så varm och skön om vänsterfoten så! Tror också att sulan verkar sitta bra! annars har jag med varsam hand stoppat små och även lite större frön i små minidrivhus och krukor.


Här är första omgången,det blev en hel del krukor till. Nu ska de få stå på tillväxt och jag kommer att vaka noga över dom! Vissa av fröna får vänta lite med att komma i jord så de inte blir klara för utplantering för tidigt,då blir de bara skrangliga och trista! Trädgårdsmästare hade nog varit ett bra yrkesalternativ om jag skulle valt någon helt annan bana än jag gjort! Trivs så med att odla och fixa med de små plantorna!

Några Ringblommor som bodde hosmej i somras som var. Kanske har de fröat av sej och lämnat spår till i år också! Visst är de vackra!


Kommentarer
Postat av: Irene

Hej hopp kompis.

Du är så härlig med alla dina projekt, tänk om man inte hade några vare sig projekt eller drömmar.

Nu kommer kvällens fråga; hur mår tagetesarna???

Mitt prjojek är papper o kartonger, hu. Har börjat en ny kurs i mindfullnes enl breatworks, ska bli intressant. Dom har både tibetanskt o buddistiskt tankesätt. Ha en bra kväll. Kramis

2011-02-28 @ 22:09:04
Postat av: Chevalena!

Hej bästis!



Du har så rätt drömmar och projekt driver en framåt,t om sådana tokiga projekt som tagetesarna ger ju något. Det hela slutade med att jag valde din väg. Så nu idag planterade jag fröna från de plantor jag försökte rädda,så på så vis lever de ju kvar! Härligt med dina kurser,du får förmedla till mej när vi ses,det låter så spännande! Kom nu inte bort bland alla papper och kartonger för jag behöver dej allra klokaste vän! Kram!

2011-02-28 @ 22:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0