Godnatt då, nu vill jag sova!

Nu tänkte jag önska er en god natt alla rara läsare. Tar mej en liten sovmorgon i morgonbitti för jag börjar inte jobba förrän klockan tolv på dagen. Det är väl ingen idé att göra några större planer för förmiddagen men att ladda ur lite bilder från kameran som jag lovat skicka vidare borde jag väl kunna komma mej för med. När jag sedan jobbat klart vet jag att det blir en tur till Västerås,men det är i morgon det.
Den som inte är för trött och orkar läsa en liten klok snutt,läs det här!

Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in anything simply because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything simply because it is found written in your religious books. Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. But after observation and analysis, when you find that anything agrees with reason and is conducive to the good and benefit of one and all, then accept it and live up to it.
Buddha
Kalama Sutta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0