MER!


Sedan länge har jag funderat över den stora öppningen på en vanlig mer flaska! Den är ju omöjlig att halsa ur med stil. Öppningen är så bred så det mesta rinner brevid munnen om man dricker som ur typ en flaska Loka eller liknande. Visst kan man öppna den och hälla över vätskan i ett glas å på så sätt dricka utan spill,men oftast när jag köper en så flaska är det för att jag är akut törstig och vill dricka snabbt när jag är ute nånstans! Men för mej är det omöjligt om jag inte står still och formar munnen till någon slags tratt och ser fånigare ut än vanligt! Nån uttalade sig om att just de flaskorna är så användbara för de går fort och enkelt att fylla dom med vatten om man vill återanvända dom som vattenflaskor vid andra tillfällen. Men det kan ju inte vara anledningen till den stora öppningen från början. För att inte tala om vad som brukar hända om man försöker halsa ur flaskan när man åker bil,vid minsta vibration i bilen ligger drycken som en haklapp runt halsringningen på kläderna. Visst kan man köpa nån annan dryck om man tycker detta är ett problem,men jag gillar Mer dricka och är bara lite nyfiken på  varför den skiljer sej så från de flesta andra små pet flaskor! Får nog googla på det! Hur som helst är den för god att kolsyra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0