Sol till frukost!

Jorå,jag är vaken! Ville inte kliva upp ur sängen när jag vaknade. Låg och blundade mot solen som sken in i sovrummet från flera håll. Om jag har skjutdörrarna öppna mot vardagsrummet så kommer det ljus från tre håll in i lilla sovhörnan. Det är så underbart. Jag sover ju som sagt aldrig med nerdraget för fönstren,ljuset är ju min vän! Å dessutom tror jag det är bra att kunna sova under vilka förhållanden som helst,så man plötsligt inte ligger sömnlös bara för något inte är som det brukar. Till frukost idag är det kaffe och färsk rågsiktkaka. Den är såå färsk så det knappt går att bre på smör utan att den går sönder. På något vis har rågsiktkaka med barndomen att göra känns det som,inte så populär brödbit idag inte. Kanske det är namnet som skrämmer. Frasig färsk fralla,eller baguette låter mer inne. eller ciabatta eller foccia. Mycket mer exotiskt än vanlig bonnig svensk rågsiktskaka. Men jag är mycket nöjd med dagens frukost så jag tar nog en påtår och lite mer bröd!

Rågsiktkaka 2-pack 520g Skogaholms

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0