Depend 105



Målat om naglarna har jag gjort,det blev färgen längst till vänster Depend nr 105. Den är lagom mycket när man inte får ha färgat nagellack på jobbet. Vit med mycket blänk i,lite glittrig liksom. Å nu har jag ju ordning på längden på naglarna också,då är det kul med nagellack!

Samtidigt har jag skrivit ett arbet om sjukdom och hälsa utifrån perspektivet kulturella skillnader på sjukdom och vård. Så nu är den inlämnad och klar. I den kursen är nu bara den individuella uppgiften kvar. Jag tänker ju resonera lite kring det där med chokladboll/negerboll. Jag har redan passat på att fråga runt lite bland vänner och bekanta om deras syn på saken. Googlat en hel del på ämnet och hittat massor med intressanta sidor. Jag ska väl försöka undvika i första läget att delge min egen syn,det kommer ställen att göra det på med senare i arbetet. Men det ska bli spännande att se om jag kan få något allmänt svar på hur moderna människor kan vara så trångsynta att de måste hålla fast vid just det ordet,när det inte har någonsom helst betydelse vad kakan heter! Oj nu kom jag visst in på min egen syn igen! Läste en intressant förklaring på varför många envisas med att säga "det har alltid hetat negerboll och jag kommer alltid att säga det". Men den spar jag till arbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0