Kvällen har gått!

Nu är jag tolv Pelargoner rikare. Hämtade ett paket med nio sticklingar av lite udda sorter som jag beställt. På köpet fick jag ett paket med tre olika sorter extra! Nu är de planterade och utplacerade. Köpte fler coola krukor på loppis som jag målat blanksvarta och stoppat dem i. Mycket effektfullt! Ett arbete om problematiken för asylsökande är också inlämnat ikväll. Skönt! Tidigare ikväll blev det ju grillat till middag. Jag grillade färsk potatis som jag skurit i skivor,hällt över olja och salt plus lite örtkryddor och så in i ett foliepaket och på grillen. Så underbart gott det blev. Resten av gänget grillade kött.



Ser ni det långa gröna strået? Det är mycket smakrik vitlök kan jag lova! This is beautiful! Vad jag kommer att sakna dessa färska kryddor i vinter!. Det är något extra med sånt som kommer direkt från odlingen och ner på tallriken.



Efter maten drog Eddie en repa på hojen rätt ner i fågelbadet,i strumpfötterna!



I morgon kommer den här att vara helt utslagen kan jag gissa! Vilka fantastiska skapelser de är! Jag har sagt det förut men för säkerhetskull så säger jag det igen. Zinnia! Min kamera kommer att gå varm när resten av gänget hänger på! Vilken prakt alltså!Om nån vecka är det dags för en leverans till inspiratören,det ser jag fram emot!



Här en klassiker som inte behöver skämmas för sej! Som små solar sitter de där och lyser i olika nyanser. Ringblomma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0