Sluta nu!

Jag är väl ingen människa som tar upp saker som händer i samhället så ofta och kommenterar dem! Inget gap och skrik om försäkringskassan, politiken,invandringen eller personangrepp på de som styr i vår demokrati! Sånt är bara hur fel som helst i min värld. Men det betyder inte att jag inte har åsikter eller kan stå för dem eller diskutera konstruktivt. Idag,med det som hänt i Norge som berör,och rör oss alla och är en fruktansvärd tragedi, så känns det som jag vill släppa ut lite av mina tankar alldeles fritt. När jag satt och skrev på mitt arbete om det rasistiska med att kalla en kaka för negerboll så började jag bli riktigt förbannad på alla som underhåller såna smårasistika skitsaker! Det är inte konstigt att samhället ser ut som det gör när det får lov att småputtra lite varstans i rasistgrytorna ute bland allt whitetrash i Sverige. Vad tror ni det blir sammanlagt! När människor som kanske inte har alla höns hemma hör och ser ur vi vuxna beter oss,så befäster och stärker vi ju deras snea syn på hur man kan ställa allt tillrätta! Det är ju självklart en lång process innan man går ut och mejar ner en massa oskyldiga människor,men någonstans får de ju bekräftelse på att deras tankar är rätt under resan. Alla negativa och rasistiska uttalanden t ex på facebook och bloggar är ju livsfarliga! Man ska fan aldrig vara taskig mot någon annan människa. Inte kalla någon ful eller dum eller något i den vägen! Det är ju bara helkorkat!Många bäckar små hörrni! Varför tror folk att det händer mycket just nu,det gör det ju hela tiden,lyft blicken och titta ut över världen så får ni se,folk dör varje dag av missbruk,sjukdom och krig! Attentat och attacker mot oskyldiga pågår hela tiden,varje dag i vissa delar av vår värld. Och jag försvarar inte någon. Varje handling som är emot någon eller något och som inte är god tar jag avstånd ifrån. Jag försöker leva som jag lär,det vet de som finns nära mej och de som hört mej predika mot allt vad rasims och elekheter heter i mitt hem. Nä städa lite i era huvuden och gå ut i vår fina värld och var för istället för mot människor! . Försök sätta dej in i och förstå,istället! Att förändra de saker som förpester vår värld och gör att människor får lida tar lång tid. Å det går ju inte fortare av att vi djävlas med människor eller olika grupperingar.Religion och etiska synsätt är inte lätta saker att ge sig på. Men försök i det lilla, på din egen gata. Inte genom att förgöra och förstöra, det kommer ändå aldrig att lyckas,belöna aldrig ont med ont,för det funkar inte mina vänner. Gap och skrik och hårda ord föder ingen kärlek. Sträck ut din hand istället. Jag behöver inte tacka för ordet,för det här är min blogg,men jag kan tacka dej för att du läser och bryr dej! Ni stackars mammor och pappor,och alla ni andra anhöriga som mist någon i den hemska tragedin i Norge,mitt hjärta gråter för er! The sky is crying......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0