Färdigskrivet.

Jäklar vad jag har skrivit mycket ikväll. Den här kursen är ju väldigt vid i och omfattar massor om man bara vill. Som sagt heter den människan socialt och klulturellt! Ett ämne som jag gillar att resonera omkring. Här har man verkligen nytta av att kunna se saker ur olika perspektiv,även om man inte gillar synsättet. Det gäller att inte sitta fast i gamla mönster och vanor,man måste våga kalla den där kakan som alla bråkar om för något annat nytt. Man måse inte säga negerboll bara för att man sagt det förut. Det går att prova nya grepp,och vägar. De flesta människor ändrar sitt språk och byter namn på saker många gånger under livet. Många byter efernamn utan att blinka. Då är det inget problem med att sluta kalla sig själv för Eriksson eler nåt annat heller,fast de alltid har hetat det! Kakrackarn har inga öron och den smakar ju inge gott i alla fall. Fetboll tycker jag den borde heta.Nä ni moderna kvinnor som är så frigjorda prova om det händer något om ni säger chokladboll eller vad som helst annat nästa gång. Ja detta med sociala roller och samspel är intressant. men jag får återkomma vidare om det sen!


En sån där kaka! Mest består den av havregryn och kakao. Det finns inte en enda skvätt av någon mörkhyad människa i den. Tänker man så så blir det där andra namnet ett klart syftningsfel! Om ni undrar varför jag tänker på det här just nu så var jag nyligen med i en rolig diskussion om en sån här brun godbit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0