Gjort idag!

Vilken trevlig dag det varit idag! Får nog ta till två inlägg så jag får plats med lite bilder också! Efter frukost och en lugn morgon så var det dags att få ner dillen vi köpte igår i en kruka!

Här är dillen på plats i krukan,vi har bestämt oss Eddie och jag för att samla och torka lite av de olika kryddorna vi har i en burk och sen mixa dem till en egen kryddpasta i höst. Just nu finns i trädgården Basilika, (ni ser skylten hos dillen för tillfället,det är bara för transport till rätt kruka) Gräslök,Chilipeppar och Vitlök. Chilipepparn köpte vi som färdig planta idag och den är av sorten Apache. Vitlöken har vi planterat idag,fyra klyftor som vi stack ned i en kruka,den kommer nog att visa sej alldeles strax.


Här är Basilika skylten på rätt plats. Det ser ju jättesnyggt ut!



Dillen var av den aromatiska och karakteristiska sorten! Hmmm..



Här har jag skördat en dillkvist och lagt på tunnbrödsmackan,gott!

Detta mina vänner är en Chocamocha! Det är sant,det är en chokladblomma den doftar faktiskt kakao! Helt underbar och fruktansvärt vacker! Visste faktiskt inte detta om doften tidigare men jag har sett den i planteringar,det var en god överraskning! Det skrivs om den på nätet att man kan övervintra den inomhus,men jag ska läsa närmare om hur eftersom man anger olika sätt att gå tillväga på! Love this one!



Här en till bild på Eddie där han värmer chips på eftervärmen på grillen. Jättegott! Strax före låg där en grillraket med smokey taste,god sa köttätaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0