Hur kul får man ha på kyrkogården?

Vaknade till en morgon där solen inte riktigt lyckas ta kommandot över molnen. Inte ännu i alla fall. Men jag sruttar runt i bikini i alla fall och rensar i rabatterna. När jag satt i lugnet och drack mitt morgon kaffe så hörde jag några ovanliga ljud. Det är alltid väldigt tyst där jag bor för min tomt gränsar ju på två sidor till en kyrkogård och i övrigt är det sällan någon som låter av grannarna. Men idag hördes glada röster och en massa skratt och glam från kyrkogården. Det höll på länge, och det lät som personerna hade väldigt kul. Kanske det var några sommarjobbare som förgyllde sin arbetsdag med att ha kul med varandra medan de jobbade. Jag tänker så för de som besöker en kyrkogård brukar inte låta så.Det är väl helt okej att vara glad. Men jag undrar vad de som besökte kyrkogården tyckte om det hela. Som kanske inte alls ville höra skratt och roligheter när de besökte platsen. För det var riktigt högljutt. Det blev en etisk fråga hos mej,visserligen ska man väl aldrig bete sig så man stör någon när man samsas med andra på offentliga platser kan man tycka. Men att ha kul på jobbet är ju viktigt kan man också eller hur! Vem ska man ta mest hänsyn till, de som besöker kyrkogården,eller de som har den som arbetsplats? De som egentligen borde få avgöra det hela,de som vilar där kan ju inte själva föra sin talan,om de nu ens är därnere i jorden!

 Här är kapellet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0