Me and my SOULSHINE

Jaha,ett kvällspass avklarat igen då! Ikväll var det 22.00 som gällde för utcheckning från jobbet. En liten avkopplande stund i trädgården och på altan blev det efter hemkomst. Inte något ovanligt eller nytt! Nu ska jag börja skriva ner det jag jobbade med tidigare idag i word. Det är ganska bra att först göra anteckningar på ett vanligt kollegieblock och sen sammanställa på datorn. Då får jag en bättre översikt på det jag skrivit. Nu gäller det ju mest mina egna tankar och analyser,inte så mycket korvstoppning och det gillas. Just när det gäller ämnet människan socialt och kulturellt har jag en oändlig bank av exempel att plocka av tack vare mitt tidigare yrkesliv där det just var sånt jag pysslade med. Ha ha och dessutom har jag ju alla underbara exempel från mitt eget privatliv,snacka om snöppeljönsar man stött på där. Kanske för att man är en själv! Jag blir sällan arg eller upprörd över människors beteenden fast de ibland försöker trigga mej,istället har jag lärt mej i livets skola att använda det som erfarenheter och material till min egen utveckling. Det är så skönt att både på jobbet och privat veta att man behärskar svåra och stressiga situationer,visst dyker det upp lägen då det blir pressat och jag är på väg åt fel håll men nu med all erfarenhet så vänder man lättare sådana situationer. Annars är det bara att titta på sin egen arm,och det funkar faktiskt. Så fort jag ser texten SOULSHINE så tänker jag Yes, Cheva det här klarar du,eller sjunk aldrig så lågt.....! Ett alldeles eget ledord som funkar som om jag föddes med det tatuerat på armen. I love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0