Mera fynd

Porslin av alla slag är roligt. Jag som inte har några problem att släppa saker som jag tröttnat på får ju inte skåpet fullt av gammalt skräp som bara står. Nej det är viktigt att ha en liten extra piff på vardagen med saker man tycker är vackra! De här assietterna köpte jag också på loppis idag. Märket är Bavaria och jag gav 30 kronor ör sex stycken. Jag ser av någon underlig anledning jordgubbstårta framför mej på dessa fat. Får bli till midsommar kanske!

Mönstret är bara på vänstra sidan och en tunn silverrand löper längs kanten,syns inte så bra här, Jag tycker färgsättningen är så fin,spröd och vacker!


Men tänk om jag skulle trilla över några såna här smaskiga koppar,de är mycket kvinnliga enligt min smak!


Kanske lite för liten egentligen,men vacker! Också Bavria
villeroy-boch-aureus-tableware.jpg
Jag tycker gott att porslin kan få vara romantiskt,men på rätt sätt. Det här är rätt sätt för mej! Villeroy & Boch.
Nu ska den här såskoppen gå och lägga sej en stund,en ny dag ska snart gry. Så godnatt vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0