Svenska spel vet inte riktigt vad de menar!

Vilken lustig liten grej som nyss hände Eddie och mej. vi hade varit och handlat ganska rejält på ett stort köpcenter. När vi skulle gå därigrån sannade vi i förbutiken för Eddie skulle tanka på sin mobil. Jag sa till honom du köp en trisslott också och gav honom pengar och stod kvar en bit ifrån kassan. Strax ropade på han på mej och sa jag får inte köpa nån lott,det är åldersgräns på trisslotterna. Jadå,det var riktigt i höstas hade de infört 18 års gräns på svenska spels alla grejer. Jaha,det visste jag inte men då tar vi den nu då sa jag till expediten. Nej sa hon,vaddå nej JAG köper den! Nej du får inte för att han försökte köpa först sa hon och pekade på min 14-åring. Vaddå vad menar du får jag inte köpa en trisslott. Nej! Om jag går till kassan brevid då?Nix det hjälper inte,vi misstänker dej för att du tänker köpa ut en lott till minderårig. Men om jag går ut då och kommer in igen? Hur länge har jag köpförbud på trisslotter här då? Det visste hon inte.  De jämförde det hela med sprit eller cigaretter. Samma regler,då hjälper det inte att man är målsman!Helt otroligt,riktigt skrattretande. När jag kom hem så ringde jag till Svenska spel och undrade om saken. Där kunde kvinnan som svarade inte säga hur det hela ligger till,men butiken har gjort en egen tolkning av regeln sa hon,vi har inte sagt att det ska vara så,vi har helt enkelt inte varit riktigt tydliga för vi vet inte själva hur det ska tolkas. En av hennes överordnade skulle ringa tillbaka när de gått igenom lagtexten mer och bestämt sig för hur det skulle vara! Vlken lustig händelse! Det är väl bra att man motarbetar spelberoende,men det här blev konstigt. Jag som högst köper två trisslotter på ett år och inte spelar jag något annat heller!Spännande att se hur det hela ska sluta! Det var väl i alla fall nån mening med det hela  och jag tolkar den som att vi ändå inte skulle ha vunnit något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0