Uteliggare

Jag ställde klockan på åtta i morse för jag ville passa på att njuta av morgonen innan det var dags för dagens göromål. När jag vaknade av mej själv vid halv åtta så tog jag med mej kudde och filt ut till studsmattan och lade mej där att sova i solen fram tills klockan ringde. Vilken superskön känsla,tänk att få känna sej nyvaken ute i naturen under bar himmel,hoppas jag hinner göra det massor av gånger till i sommar! När jag sen vaknade gick jag in och hämtade en kopp kaffe och fortsatte sen min morgon i trädgården,pysslade med mina växter och fortsatte med mina galna skapelser. Nu har äntligen den tokiga julgranstommen  från i julas kommit till användning,jag ska ta ett kort och visa strax! Synd att jag är så feg med att nypa mina pelargoner,de blir så stora och kraftiga men inte lika blommningsvilliga när bladverken får fritt spelrum. Lite skärpning där om jag får be. Nu ska jag kolla om min lärare vaknat och skickat mej någon ny kurs! Ska också ta och ringa far och tjata lite på honom om läkartiden och hans handhavanden av sin diabetes! Vi hörs med all säkerhet efter bilbesiktningen som är klockan elva!


Så här hade jag tänkt!

Så här såg den ut i julas!



Här kommer en ny följetong. Den här Hibiskusen som jag fått av en gammal vän som delar mitt blomserintresse,tänker just till att blomma. Tror hon sa att den var rosa! Jag kommer med spänning att följa denna utveckling för jag har aldrig haft en Hibiskus som jag själv fått i blom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0