Fronda,blommor och färgflagor!

Ja så då piggnade man till i alla fall tillslut även den här dagen. För nån timme sen hade jad möblerat om en del i Eddies rum. Släpat ut lite gamla möbler och skruvat ihop en bänk som legat sen mitt förra hus. Nu blev det mycket bättre därinne.Jag måste bara ta hand om ringarna på vattnet nu,jag menar då alla grejer som blev över eller måste få nya platser. Som vanligt ställer jag allt i hallen så det blir en propp där. Sen tänkte jag bara gå ut i trädgården och titta lite. Då blev jag sugen på att börja skrapa lite lös färg på dörren till garaget,den mot trädgården. Det är så härligt när det bara sprutar stora flagor och träet kommer fram. Nu måste jag fortsätta med det i morgon så jag kan få på ny färg innan den ruttnar. Vit ska den bli istället för grön. Samtidigt som jag höll på därute fick jag ett trevligt samtal från en vän som jag inte träffat på några månader,vad kul det är när man hörs bara sådär och tjattrar en stund! Nu lyssnar jag på Frondas fantastiska raptexter. Vad skicklig han är på att formulera sej! Han får MVG i svenska av mej!



Jag tror inte alls det gör ont när den här knoppen brister som det annars sägs! Jag tror min fina Hibiskus gärna vill öppna sej och visa sej i hela sin glans! Snart så!



Kommer ni ihåg de där pelargonsticklingarna jag beställde för ett tag sen? Här är en av dom. Den här heter fireworks och man kan ju förstå varför. Der är roligt med de här lite mer udda sorterna!



Vilket konstverk! En annorlunda sorts solros som jag dragit upp från frö. Snart går den också i blom!



Det här ljuset brukar vara svårt att fånga på bild,man brukar få tricksa lite i shopen för att nå ända fram. Kanske den här bilden skulle bli ännu bättre om jag gjorde det men nu får den vara så här så länge för jag gillar den!



Den här luringen då! förra året drog jag upp den från frö men då blev det inget särskilt resultat. Men i år dök den upp igen och mår lite bättre. Nästa år har den nog tagit sej ordentligt,den är ju gudomligt vacker,tänk när det blir fler blommor samtidigt

Bjuder på en Fronda till natten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0