Glass å så!

Nu har jag öppnat en ny kurs igen! Människan socialt och kulturellt heter den. Ämnet intresserar mej mycket och från början såg jag verkligen fram emot den här kursen. Nu när jag titta på upplägget så blev jag lite besviken,mest på hur det hela var formulerat,men jag ska nog få till det så det passar mej i alla fall. Det känns som jag är ordentligt hemma i ämnet,kanske därav den lilla besvikelsen men man har ju ganska fritt spelrum och kan välja artiklar och filmer själv för en del analyser. På eftermiddagen har vi varit och handlat Ben & Jerry glass, jag kan förstå varför de unga tycker den är så speciell,själva glassen smakar som glass gjorde när man var liten för längesen,det har bara tillkommit lite modernare smaker. God javisst,men kanske inte värd sitt pris,för den är ju inte billig inte.




Den här glassen Puckstång som fanns när jag var barn,var gjord av riktig gräddglass då .Vet att den var tillbaka ett tag sen igen men om den finns nu har jag ingen aning om. Det var i ala falld en jag kom att tänka på när jag smakade på  Ben & Jerrys vanilj glass i Baked Alaska.



Den här var en önskedröm att få och njuta av när jag var barn. Det var den dyraste och största glassen på GB:s glasslista. Det var inte ofta det hände att man fick en ,men när det hände så var man tyst och slickade ett bra tag!



Kolla in den där förargliga ananaspinnen som här var en nyhet. Det var en sån man fick när man dreglade efter en storstrut. De var så ynkliga och utgjorde en stor besvikelse i min barndom. Oftast gick de av när man slet av papperet,just som på bilden. Dessutom han de smälta direkt i den heta gamla bilen man satt i. Hu vilken glassångest man har. Jag ska ta och göra min egen glass nån dag har jag bestämt så får vi se om jag blir nöjd!
Den här GB listan är från 68 så det är ett tag sen !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0