Vilken överraskning!

Det blev som jag önskade solen väckte mej i morse, helt underbart. På med kaffet såklart och så ut! När jag klev ut på altan så hade det hänt! Hibiskusen hade slagit ut och en stor ljusröd blomma välkomnade mej! Å fler kommer,den är full av knoppar1 Nu har jag bara lite funderingar på i vilken ordning jag ska göra saker idag. Det kanske är bästa att ta det sydlänska stuket och hålla sej inne mitt på dan och vara ute nu. Har ju lite,eller en hel del faktiskt att skriva rent i senaste kursen. En annan rolig sak är att börja rensa upp nedanför köksfönstret på framsidan,för i år har det helt enkelt sett fördjävligt ut vid entrén. Men nu så ska ni få se på andra bullar som man brukar säga. Ja i övrigt så är tvättmaskinen igång och livet leker! Härligt!

Detta är alltså den första knoppen som slår ut. så fort jag får möjlighet så ska jag springa in till kvinnan som gav mej den här blomman och visa henne. Visserligen är hela hennes balkong full med vackra blommande hibiskus men jag vill visa att jag lyckades sköta plantan som hon sa och få den i blom!

Det kommer mera.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0