Reversible

Just nu går en glad nyklippt pojke till skolan med den här nyinköpta västen på sej! Det är en vändbar Adidas som hos Yunkyard för tillfället kostade 539 :- istället för 899 kronor
Väst "SY Reversible" - Solid Blue/Deep Grass

 Så här ser den ut om man vänder på den!
Visst är det en härlig känsla när man fått något man längtat efter! Vad underbart ny och stark man känner sej! Jag är faktiskt riktigt avundsjuk på den känslan som jag vet Eddie kännner just nu. Det gör mycket för självförtroendet,särskilt när man som barn själv vet vad man vill ha och har förmågan att spara och vänta tills man får det. För mej var det ofta tvärtom som barn. Kan bara komma ihåg en enda gång då jag fick något som jag verkligen önskade mej och ville ha. Det var en gammelrosa batik t-shirt. Visst även den var ett fynd för mina föräldrar som skulle betala men det var ju inte pengarna det handlade om utan att själv få välja något jag ville ha. Annars var det mamma som köpte mina kläder utifrån vad hon tyckte passade henne och plånboken. Kommer ihåg att jag många gånger kände mej underlägsen och ledsen vad det gällde min garderob som barn.Å inte hade jag någon möjlighet att spara heller för den lilla veckopeng man fick räckte knappt till Starlet en gång i veckan! Eddie har sedan han kunde gå varit med och köpt kläder och haft en klar åsikt om vad han vill ha!  Det tycker jag är riktigt bra,och jag vet att han är väldigt duktig på att förstå att pengarna styr över vad som är möjligt! Grattis till västen Eddie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0