Smör,skör eller fjäsk!

Vad härligt det är att ha goda vänner omkring sej! En är just nu på väg hit till mej,så vi ses snart! kul! Pratade med en annan god vän på telefon nyss som vi ska sammanstråla med senare idag. Vi kom att prata om det underbara djuret fjäril som är en viktig symbol för mej. Hon sa: vad konstigt det är med det engelska namnet Butterfly- smörfluga blir det ju om man direktöversätter det. Då startade en rolig ordlek oss emellan och vi skrattade gott och länge åt hur tokigt det kunde bli! När vi avslutat samtalet var jag tvungen att kolla om butter hade någon annan betydelse på engelska också och så var det ju! Det kunde ju också betyda äckligt smicker,fjäska för! Aha ,är det för att fjärilen är så vacker och sitter så fint och klipper med vingarna och visar upp sej. Då blir alla andra avundsjuka förstås! Kanske det är därför jag ser fjärilen som mitt favoritdjur och jag t om valt att tatuera en på min axel. Jag kanske också är en riktig smickrare som bara vill visa upp mej! (Obs Ironi!)
Fast tittar man på det franska ordet papillon så kan det bli annat ,det är synonymt med skört pappersliknande,lätt!
så det är bara att välja tolkning! Smör är i allafall det roligaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0