Sunshine

När det började skymma och jag tittade ut mot altan såg jag att mina fina oranga solcellsbollar hade börjat lysa. De har varit nerpackade över vintern för det är ju ingen ide att låta dom hänga över vintern,de finns ju ändå inte tillräckligt med sol. Men för någon vecka sen hängde jag upp dom på altan och nu har de alltså laddat tillräckligt för att kunna lysa en stund.



Bilden har jag lånat men just så ser mina två lampor också ut! Det blir nu tredje sommaren de lyser upp tillvaron här och jag är jätteglad att jag har dom. Förra året hann jag inte köpa några innan de tog slut på IKEA och sen återkom de inte. Hade gärna haft ett par röda också! Jag ska hålla ögonen öppna och se om IKEA kommer att ha några i år också, det är just de här bollarna jag är intresserad av,de är så coola! Annars har jag trädgården full av "vanliga" solcellslampor som hjälper till att pryda upp. Men innan de funkar behöver jag nog se över dom en del och kanske komplettera med nya laddningsbara batterier!


Kan det bli coolare!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0