Sweet sultan

Kolla vilken snygging! Det här är inte min bild,den har jag lånat från odla.nu! Sweet sultan eller doftlkint på svenska heter godingen.  Det verkar vara en livskraftig liten rackare Har planterat om flera stycken idag,en vecka efter sådd! Nästa gång ni ser en sån här växt på den här bloggen lovar jag att den kommer från min egen trädgård och min egen kamera!



Så här lyder texten på odla.nu där jag köpte fröna! En påse kostade 14 kronor!

Doftklint 'Sweet Sultan'

Amberboa moachata
Stora mjuka "pudervippor" i vita och rosa nyanser med en behaglig doft. Lättodlad sort för rabatten eller som snittblomma. Sås inomhus i mars-maj eller utomhus i april-maj. Blommar i juli-oktober. Ettårig. Blir ca. 60 cm hög. 100 frön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0