Tänk på det nästa gång!

Ikväll stod jag och tittade på en dam som varit med riktigt länge i livet! Hon skulle göra sej iordning för kvällen och höll på med sin kvällstoalett. Hon tvättade ansiktet noga med tvål och vatten och när hon skulle torkat sej på sin frottéhanduk tittade hon på mej och sa: har du tänkt på vilken tur det är att vi har handdukar! Ja svarade henne ,ja det är tur det,och så fortsatte vi med det vi skulle göra! Ska jag vara ärlig så har jag aldrig någonsin tänkt på att det är tur att vi har handdukar att torka oss med! Jag har ju vuxit upp i en tid där det är självklart att det finns handdukar att torka sej med! Men det slog mej när hon sa det, att det var ju inte alldeles självklart för henne som levt i mer än hundra år! Så jag håller med henne,vilken underbar tur att vi har handdukar att torka oss med! Riktigt sköna,mysiga och t om vackra handdukar! Som man kan lägga på elementet så de blir lite varma och sköna dessutom! Allt var då inte bättre förr är en tanke som ofta slår mej när jag pratar med de gamla,det kanske alla egentligen vet, men det blir så påtagligt i mitt arbete och jag är tacksam för att jag ofta blir påmind om hur bra jag egentligen har det!

        

Fina färglada handdukar eller roliga motivhanddukar, vilken tur att vi har dom! Tänk på den kloka damens ord ikväll när du torkar händerna eller ansiktet innan du lägger dej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0