Helgens natur och kultur upplevelser

Lite bilder från lördagens sightseeing. För att hitta alla fina ställen så gäller det att ha en guide som vet vart man ska ta sej,och som vet vad jag vill fota! Så vilken tur att jag bara behöver luta mej tillbaka i varma sköna bilen och ha kameran beredd!
http://www.ljunglofska.se/historia.htm

 
Det här är Ljunglöfska slottet, det var han "Snuskungen av sverige" Knut Fredrik Ljunglöf som byggde det i Blackeberg år 1893. Det ligger bara några meter från mälarens strand. Jättefint verkligen!
Idag är det en konferensanläggning. Den här bilden ska jag använda och göra om till ett spökslott om jag lyckas!



Här har vi stannat på en utkiksplats på Ekerö där man kan blicka ut över mälaren och se ekerökyrka från 1100-talet trona i kyrkfjärden. Hade det inte varit så mycket tallar i vägen hade utsikten varit värd flera foton.

Den här allen leder till Kaggeholms slott och folkhögskola också på Ekerö.Där finns även det här mystiska trädet.



Mälarens is som börjar bli förrädisk att ge sej ut på,men vilka fina mönster den gör!




Tänk att solen lyste så fint så det t om blev premiär för solbrillorna som jag lyckats komma ihåg att få med mej!
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0