That was then 2

Ytterligare en biltur på landet,bara för att njuta av det fina vädret är avklarad! Mat i magarna har vi också fått Eddie och jag. Jag tog min kaffekopp med ut i trädgården bara för att konstatera att "det nya rummet " i trädgården kommer att bli helt perfekt till sommaren. Nu kund jag placera stolen i solen där det förut var omöjligt att sitta p ga trädets placering. Och just nu stog solen ganska lågt på himlen så i sommar blir det kalas. En sak bara,nu är den där attans stenen som blev över när vi slaktade den gamla trädgården för några år sen ivägen igen. Den har flyttats på ett antal gånger och ingenstans passar den. Kan säga att den inte är liten heller!


Till vänster i bild syns den dumma stenen som nu befinner sej ungefär mitt emellan de två träden. Det vänstra trädet med tvättlinan är det som är borta nu. Den här bilden kommer från en mapp somjag kallar för katastrofområde. I den finns bilder från tidig vår 2009 då trädgården fick sej en total makeover. Kul att kunna se att det faktiskt hänt en jäkla massa sen dess! Här är fler gamla bilder från dess!

Kan man ana att härunder döljer sig en vacker berghäll som sedan kom fram och idag är min favoritplats att sola på! Och växthuset is no more!


Men så krävdes också rejäla tag för att bli av med skiten! Härligt när den stora (i alla fall i det här sammanhanget) traktorn dundrade in och satte fart!
Ja det är härligt med minnen och tiden går så fort så det är bäst att vara rädd om alla bilder!


Här har det gått nån vecka sen bilderna ovan och det hela började ta lite form. Just den här dagen 3 maj 2009 kommer jag ihåg särskilt,inte bara för trädgården minsann. Ja ja sånt är livet,tillfälligheter spelar en spratt ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0