Om dagen idag!

Jaha,så börjar den här dagen lugna ner sig lite den också! Skönt att man har mycket bra omkring sig i alla fall även om det känns lurigt att hinna med allt! En kort sväng hem efter jobbet,sen passade Eddie och jag på att dela på en portion kyckling i röd taihländsk curry! Han fick kycklingen och jag grönsakerna riset räckte till båda! Wokandgo var det som stod för tillagningen! Det är ganska ofta vi mumsar där när vi äter ute Eddie och jag! Efter det blev det fika hemma hos Marie som hade bakat sockerkaka! Förresten har både jag och Mimmi tjatat på ett krångligt företag i dag som har svårt att hålla sina leveranstider om de nu leverear alls vill säga! Eddie har beställt en hoodtröja som de har tusen ursäkter för att den inte levererats. Nu påstår företaget att den befinner sej i Västerås men det nr de uppgett för att vi ska kunna spåra leveransen ger ingen träff. Kommer den inte i morgon som de lovat hänger vi ut dom och vidtar åtgärder. Det är fult att luras och inte hålla det man lovar sina kunder!
En bra sak jag gjorde idag var att komma ihåg och plocka in växterna jag ställde ut i växthuset på altan i morse. Jag har lovat mej själv att inte förfrysa en enda liten blomma iår!
Sen har jag köpt varsin gullig liten present till mina flickor! Varsitt mini shoe shine kit för 10 kr st på Willys! Skoputsning är verkligen underskattat bland folk har jag märkt!



Supergulliga små skokrämsburkar,en svart och en brun. Liten borst och trasa och sen ett underbart pyttelitet skohorn!


Här är början till en utepiedestal till pelargonhörnan. Just nu är det ett sönderslaget askfat men inte så länge till om Cheva själv får bestämma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0