Någonting händer.....

Är det någon mer än jag som plötsligt tycker att den där mysiga plufsiga vinterjackan som var så skön att krypa in i i höstas verkar ha genomgått någon slags förändring? Samma gäller vinterstövlar ,mössor och vantar? I alla fall här hos mej! Alla de där plaggen ser så trista, slitna och bleka ut just nu! Noppriga med lösa knappar här och där,obegripliga hål i fickor å sånt! Nä helt nedgågna ser dom ut! Råkade få syn på en låda med sommargrejer i källaren,kikade lite i den och då ville jag genast börja plocka upp alla lätta sommarklänningar och söta ballerinaskor som jag förvarar därnere. Tittade igenom mina lättare jackor i garderoben och började prova framför spegeln,helt underbart! Jag känner mej lätt och lycklig inuti när jag börjar tänka på att snart är det dags att packa ner alla tjocka vintergrejer i vaccumpåsar för SOMMARFÖRVARING! Det är det bästa jag vet att stöka om i garderober och lådor och göra sommar där! Bort med alla mysfiltar och tjocksockor! För att inte tala om dryga långkallingar och strumpbyxor! Fast jag kommer att sakna min sköna röda mössa med vita hjärtat på den har varit en trogen vän genom alla kalla vinterdagar! Men nu när jag köpt mej en stökigt grön vinterjacka till nästa vinter så kanske det inte funkar med röd mössa.....eller? Underbart med I-lands problem!


Förra sommaren in the lost garden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0