Etik och livsfrågor

Nu har jag kommit igån att skriva så tangentbordet blöder! Etik och livsfrågor det är ett ämne som passar mej det! I fyra veckor läser man kursen på heltid. Jag har sparkat igång med uppgift två nu på en gång. Kände att den passade att börja med. I den här kursen får man betyg,så det är bara att bestämma själv hur mycket jobb man ska lägga ner. Själklart räcker godkänt för mej men det här är så kul så jag satsar nog högre,det går inte att låta bli när man väl är inne i det. Just den här uppgiften är ungefär så här! Man börjar med att förklara de fyra begreppen Etik,Moral,Normer och Empati. Som sagt välj själv att bara skriva några ord eller mer ingående! Det är ju inga nya ord i mitt vokabulär men sen ska man använda dem också. Man väljer ut en artikel som man tycker är intressant nånstans på nätet. Sedan motiverar man varför man valde just den. Efter det skriver man en recension av artikeln.Sen kommer det riktigt roliga, För en diskussion om och redogör för begreppen etik, moral, norm och empati i artikelns sammanhang. Det kan ju bli hur långt eller kort som helst. Känner på mej att mitt kommer att bli långt. Är redan inne på mit andra A4 och då ska jag börja recensera nu. Vill ni veta vilken artikel jag valt?http://www.dn.se/ledare/huvudledare/lika-vard-inte-bast

 Kaffe till den utmattade å bleka studenten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0