Fisheye

Både tack vara photoshop prat igårkväll och bilderna jag visade tidigare så blev jag så inspirerad att jag tog mej tid att öppna shopen jag med. Det var ett tag sen jag gjorde något större jobb. Både p ga jobb,plugg och årstid! Jag har ett tag gått och funderat över hur det var man fick till den där fisheye effekten som jag testat tidigare. Nu gjorde jag slag i saken och tog fram den på nätet! Här är länken!
http://www.marcofolio.net/photoshop/create_a_fish_eye_lens_effect_in_photoshop.html


Håller med författaren,det viktigaste är att lära sej var markeringen ska sitta. Sen är resten bara lattjo jobb att fixa effekten!
Här kommer bilden jag valde att jobba på. Självklart har jag tagit den själv!
















Här är grunden klar! Ha ha,lost in space!



Nu blev det ordentligt flummigt eller hur! Tänk att fara fram i cosmos och leva därinne! Då kan man leta efter fyrkantighet resten av sitt liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0