Framåt förmiddan!

Ja som vanligt ändras saker och ting snabbt. Medan jag väntade på bättre väder satt jag i lugn och ro och skrev på ett skolarbet, den här gången handlade det hela om anhörigas närvaro i vård och omsorg om och av svårt sjuka och döende människor. Där finns mycker att orda om,här gäller det inte regler och rätt eller fel. Här handlar det om etik och moral ut i fingerspetsarna. I alla fall så ringde mobben,det var från bemannigsföretaget jag för tillfället inte jobbar hos,de hade kris och behövde någon som kunde rycka in och var van vid verksamheten. Kul! Det blev alltså jobb mellan 13.30 och 20.00 på min lediga dag! Jag säger som bara så här,skaffa dej ett jobb du trivs med så behöver du inte jobba en dag till i ditt liv. Så känns det faktiskt,att jobba är bara en av de roliga och intressanta saker jag gör i livet,och dessutom är det den del jag får betalt för,så att det nu ligger på ca 170 tim den här månden är bara glädjande och lärorikt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0